In The Middle Of Our Street... - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu In The Middle Of Our Street... - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu

In The Middle Of Our Street...

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

17 Juli 2007 | IJsland, Akureyri

Dit keer even heel iets anders. Op verzoek van Evert: een fotoreportage van de boerderij!

Our House - Het huis waarin ik deze zeven maanden woon. De begane grond is eigenlijk de kelder en de deur waar de trap naar leidt is het normale woonniveau. Ik slaap boven op een klein kamertje.

Our Barn - De schuur waar op dit moment wat dingen staan voor de nieuwe stal. Verder ligt hier het hooi voor de koeien en dergelijke.

Our Old Cowhouse - Dit is waar ik vooral werk: de stallen. Hier staan de koeien als we ze melken of als het koud is. Ook staan hier de fokstier en de jonge kalveren. Erg gezellig altijd!

Our New Cowhouse - Hij is nog niet klaar, maar het begint steeds meer ergens op te lijken. Dit is waar ik vanaf september ofzo waarschijnlijk elke dag werk. Er komt ook een verbinding van de oude stallen naar de nieuwe. Aangezien hij nu met de nieuwe machine tien koeien tegelijk kan melken, wil Hjörtur meer koeien gaan houden. Zo rond de 60, waar we op dit moment op 34 zitten.

Halla´s House - Het huis van Hjörtur´s vader. Hij woonde eerst in het huis waar ik nu woon, maar toen Hjörtur de boerderij overnam moest hij een ander stekje zoeken. Maar hij woont dus nog wel op het terrein van de boerderij. Ongeveer 4 of 5 keer per week eet hij bij ons en al versta ik geen woord van wat hij zegt: hij lijkt me heel gezellig!

Hjört´s Sisters´ Cottages - Hjörtur heeft 6 zussen en één broer. Op het terrein staan twee vakantiehuisjes inclusief hottubs die regelmatig door de zussen worden gebruikt.

Our Sheds - Meer schuren. Hier staan volgens mij alleen maar machines en andere mechanische dingen. Volgens mij heeft Hjörtur vier trekkers en dan zijn er nog alle dingen die er achterop plant zoals de grasdraaimachine. Dat alles vindt men hier.

Hjört´s Tractor Graveyard - Nouja, vier trekkers, hier staan er nog vijf, alleen zijn dit oudjes en zijn ze erg klein. De voornaamste functie van deze apparaten is volgens mij verroesten.

Our Horses - Tenminste: dat denk ik. Ik moet het Hjörtur nog vragen, maar aangezien ze op zijn terrein staan, neem ik aan dat het zijn paarden zijn. Er zijn trouwens nog meer paarden die ik een keer heb zien lopen in de grote boomloze rimboe voor de bergen. Maar ik heb geen idee hoeveel dat er zijn en of die ook bij de boerderij horen.

Our Bullhouse - De naam van dit gebouw hangt er vanaf wat ik moet doen. Er staan namelijk naast de stieren s´winters ook
de schapen. Als ik iets in het schapengedeelte moet doen heet het dan ook plotseling the sheephouse. De eerste keer verwarrend, maar ik snap het nu.

Our Quad - Hell Yeah! Daar issie dan: de quad. Dit is echt mooi om mee over het terrein te scheuren. Vooral als je een grote weide moet oversteken: vol gas over de hobbels stuiterend.

Our ???House - Gezien de naamgeving van Hjörtur was dit ooit the Pighouse cq the Chickenhouse, maar die dieren zijn allemaal op de barbeque van Helga beland.

Our Forrest - Nederland is vergeleken bij IJsland een bijzonder bosrijk land, hier zijn namelijk nagenoeg geen bomen. Tegenwoordig wordt er echter veel bos aangeplant zo ook op onze boerderij. Ik weet alleen niet of dit bos ook is aangeplant, het is namelijk nogal chaotisch. Ik heb het nog niet betreden, maar dit ga ik binnenkort zeker eens doen. Het bos is niet groot, mijn nieuwsgierigheid daarintegen wel.

Our House Again - Dit keer schuin van achteren. Achter hebben ze best een leuke tuin met al die bomen enzo. Jammer dat ze er geen gebruik van maken.

Our Dog - Polly. Niet de meest fotogenieke hond, maar wel mijn trouwe metgezel op de wandelingen in de bergen.

Our room - Nouja, mijn kamer dus. Niet echt groot, beetje rommelig, maar ik red me er prima. Een stofzuiger kennen ze hier trouwens niet echt, dus mensen met stofallergie kunnen beter niet op bezoek komen.

Our Me - Al die foto´s van huizen zijn natuurlijk leuk, maar het is ook wel leuk om te zien of ik nog gezond ben.

The End.

  • 18 Juli 2007 - 06:21

    Annie:

    Hoi Chris
    Eindelijk mogen we de boerderij zien, we weten nu waar je de hele dag vertoefd. Het ziet er heel anders uit dan bij ons, wat een ruimte om je heen, daar voel je je niet opgesloten denk ik.
    Even heel iets anders, het boek van Harrie Potter is uit, als ik hem voor je moet kopen, laat het dan even weten.
    Groetjes van mij

  • 18 Juli 2007 - 08:41

    Rutger:

    Leuk om te zien waar jij je dagen vertoeft!

    greets

  • 18 Juli 2007 - 09:30

    Chris:

    Ja, ik weet het. Ik zit nog even te twijfelen,ik wil hem echt heel graag lezen, maar het is ook weer extra bagage. Hmmm, ik heb me zojuist bedacht: ik bestel hem gewoon via bol.com en ik heb hem toch in een paar dagen uit, dus dan mogen jullie hem weer meenemen naar Nederland (met enkele andere boeken die ik heb uitgelezen). Jullie moeten trouwens ook wat boeken voor me meenemen uit Nederland, maar ik laat nog wel weten welke.
    Ik heb trouwens ook maar even gevraagd over de paarden en die zijn dus niet van Hjörtur, maar van een van z´n zussen. De paarden in de bergen zijn van een man in Akureyri.

  • 22 Juli 2007 - 17:36

    Nine:

    Hej Chris,

    cool om te zien waar jij zit. bij ons is het ook zo dat de eigenlijke begane grond de kelder is (waar wij slapen :P) en de verdieping daarboven als woongedeelte gebruikt word.
    grappig dat je ook paarden op je terrein hebt! kan je ook nog een keertje rijden! :D
    Ik zag trouwens dat je Harry Potter ook erg graag wil lezen, wij hebben gisteren ook staan twijfelen of we de engelse versie zouden kopen, maar ik wacht toch totdat ik weer in NL ben. en we hebben gisteren ook de nieuwste film van HP gezien; erg gaaf!

    groetjes,
    Nine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Mijn adres in IJsland: (Hjörtur Haraldsson t.a.v )Chris Luinge Viðigerði 601 Akureyri Iceland en speciaal voor m´n vader: N 65°32.663´ W018°08.112´

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 110669

Voorgaande reizen:

24 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: