Basta - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu Basta - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu

Basta

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

16 December 2007 | IJsland, Akureyri

Het is over en uit: ´t is gedaan met de pret. Gisteravond heb ik waarschijnlijk voor het laatst in mijn leven een koe gemolken. Bijna 7 maanden lang ben ik 6 dagen per week om kwart over zes uit bed gekomen om de koeien van hun melk te ontdoen. Bijna 7 maanden lang heb ik gebouwd en geboerd. Vooral de laatste tijd had ik het soms best zwaar en wenste ik dat ik weer lekker thuis in Groningen zat. En dan plotseling, op een mooie dag in december, concludeer je: dit was het dan! En dat is best raar. Ondanks dat ik niet had verwacht dat ik dit leven zou gaan missen, voelt het erg vreemd om dat leven zomaar af te sluiten. Morgen trek ik weg van de stilte en de rust. Reykjavik is een soort van overbrugging voordat ik mij echt in de drukte van de Nederlandse samenleving werp. Mijn rustige boerenbestaan is gisteren ten einde gekomen!

  • 16 December 2007 - 12:52

    Tycho:

    Gefelicteerd, op naar het normale leven. Zal ik de dependance vast afhuren om je te helpen wennen?

  • 16 December 2007 - 13:20

    Chris:

    Hahahaha, lijkt me een mooi plan!

  • 16 December 2007 - 21:45

    Esther:

    Veel succes met je terugkeer. Ik weet zeker dat je IJsland gaat missen. Als je een tijd lang zo dicht bij de natuur hebt gezeten en deel hebt uitgemaakt van primaire levensbehoeften, kan dat niet anders dan een onuitwisbare indruk op je achterlaten.
    Bedankt voor al je berichtjes. Ik heb ze met veel plezier gelezen.
    Nog een fijne tijd in Reykjavik!
    Groet, Esther

  • 17 December 2007 - 10:59

    Marcel P:

    Yo gast,

    Even lekker beesten in Reykjavik en dan weer naar het Nederlandse leven. We spreken elkaar wel weer, met een biertje in de hand.

    Rustig aan.

    Poelman

  • 17 December 2007 - 15:53

    Edwin:

    Wij willen foto's zien!!!!! wij willen foto's zien ;)

  • 17 December 2007 - 19:01

    Amse:

    Dus morgen maak je je tussenstop in België??

  • 20 December 2007 - 13:42

    Patrick:

    BDAKAMO Do I need to say more!
    haha

    tot volgende week knakker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Mijn adres in IJsland: (Hjörtur Haraldsson t.a.v )Chris Luinge Viðigerði 601 Akureyri Iceland en speciaal voor m´n vader: N 65°32.663´ W018°08.112´

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 110669

Voorgaande reizen:

24 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: