Nederland in Italie - Reisverslag uit Nettuno, Italië van Chris Luinge - WaarBenJij.nu Nederland in Italie - Reisverslag uit Nettuno, Italië van Chris Luinge - WaarBenJij.nu

Nederland in Italie

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

24 Juni 2008 | Italië, Nettuno

Zoals ik in mijn vorige blog al schreef was Nederland-Roemenie hier een bijzonder beladen wedstrijd: krantenkoppen die spraken over een mogelijk bedrog van Van Basten waarbij Oranje de Roemenen bewust zou laten verliezen en vergelijkbare verdachtmakingen van Italianen die we tijdens het stappen in de Borgo tegenkwamen. Blijkbaar wordt dergelijk bedrog in Italie als normaal gezien. Het toppunt hiervan was een artikel van een halve pagina over onze sportiviteit met daaronder een stukje over Mata Hari, een andere Nederlandse bedrieger.

Toen we dinsdag in vol oranje ornaat aankwamen bij het barretje van de lokale drugsdealer om te kijken naar Nederland-Roemenie en Italie-Frankrijk waren de spanningen toch enigszins merkbaar. Iedereen deed zijn uiterste best te doen alsof alles koek en ei was, maar de plaatselijke bevolking verwachtte onder onze schaapskleren achterbakse wolven aan te treffen. Niks bleek minder waar: samen juichden we om de Nederlandse en Italiaanse treffers en plotseling waren de Nederlanders de helden van het EK. We werden omhelst en bedankt voor ons sportieve spel. Het Nettunose product van inteelt greep deze gelegenheid dan ook gretig met beide handen aan om alle meisjes uitgebreid te feleciteren.

Zaterdag was anders: met Russen, Italianen en een vrolijke Oekrainer zaten we naar een beroerde wedstrijd te kijken onderwijl bier en pinda’s wegtikkend. De sfeer was over het algemeen zeer gemoedelijk, maar bij de Oranje-sectie was de sfeer uiterst bedrukt. Na het laatste fluitsignaal kon je zelfs de bliksemschichten uit Kees z’n hoofd zien komen. Gelukkig was er nog altijd de drank en eindigde het tragische verlies in een nacht die we de volgende dag vergeten waren.

• 24 Juni 2008 - 16:37

Ria:

En hoe reageerden de Italianen op "ons" verlies?? Nadat ze "ons" als bedriegers zagen ;)...
    Maar goed om te lezen dat je het hebt weten weg te drinken :-D.
    Trouwens ook weer leuk om je verhalen weer te lezen!!

liefs

• 25 Juni 2008 - 11:08

Chris:

Ze reageerden redelijk ludiek, maar wel okay op zich.