Hoe kan ik NU een blog schrijven? - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu Hoe kan ik NU een blog schrijven? - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu

Hoe kan ik NU een blog schrijven?

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

21 Juli 2007 | IJsland, Akureyri

Ik had twee week terug aan Harpa en Jonas gevraagd of ze zin hadden om naar de nieuwe Harry Potter te gaan en gisteren hadden we als de grote dag geprikt. Al hoewel ik de film erg graag wou zien, is waar ik echt naar uitkeek natuurlijk het zevende boek dat vandaag uit is gekomen. Ik had al allerlei manieren bedacht om het boek zo snel mogelijk hier te krijgen. M´n eerste plan was via bol.com, maar dat viel al gauw af omdat je een adres met huisnummer en postcode in moet voeren en de boerderij dus geen van beide heeft. Bovendien waren de bezorgkosten nogal aan de hoge kant. Optie 2 was het boek op te laten sturen door m´n ouders. Mijn moeder stelde voor het boek mee te nemen wanneer zij eind augustus hier komen, maar zij snapt de honger van de Potter-verslaafde niet. Dom! Dom, dom, dom: ik kon natuurlijk het boek ook gewoon hier kopen. Uiteraard wilde ik dezelfde versie als de andere delen die ik heb, maar die verkopen ze hier uiteraard ook gewoon. Okay, dit werd m´n nieuwe plan. Een kleine tegenvaller was dat ik waarschijnlijk tot donderdag of vrijdag niet in Akureyri zou komen en dus moest ik even geduld hebben.
Al een paar dagen hoor ik tijdens het nieuws meer dan regelmatig de naam Harry Potter vallen. Zo ook gisteren tijdens het avondeten. We eten hier niet voor de televisie, maar de televisie staat wel aan in dezelfde ruimte, dus bij het minste of geringste interessante nieuwsbericht wordt het stuk lamsvlees opzij geschoven en richt men zich op het nieuws. "Iceland is the first country where they will sell the new Harry Potter. The shops are open from 11 to 1 at night. People are standing in line in front the bookshops already!" vertaalde Harpa voor me. Het was me al vaker opgevallen dat men hier nogal eens dingen als waar verteld, die niet helemaal kloppen (zo is de berg in onze achtertuin niet de op één na hoogste berg van IJsland, hoewel het nog steeds wel één van de hoogsten is): ik neem aan dat de Selexyz Scholtens ook gewoon open gaat om 1:00. Spijtig voor mij echter: ik was tegen 11 uur wel in de stad, maar ik moest de volgende morgen weer vroeg op om koeien te melken en had dus niet echt zin om in een overvolle bookstore te vechten om een exemplaar van Harry Potter.
Ik moest eerst maar eens lekker genieten van Harry Potter and the Order of the Phoenix en dan zien wat de snelste mogelijkheid was om het boek in handen te krijgen. De film was goed: misschien ben ik in mijn enthousiasme niet geheel objectief, maar dit is de beste in de reeks. Toen ik de bioscoop uitstapte wist ik het: ik moest echt zo snel mogelijk The Deathly Hallows kopen, lezen, lezen, lezen en verteren. De film was als een eten bij de Mac: het is lekker, maar je honger stillen doet het niet. Ik bedacht me dat Helga waarschijnlijk voor donderdag wel al naar Akureyri ging en ze wil vast wel een exemplaar voor me meenemen of misschien gaat Harpa morgen wel naar Akureyri.
Op de terugweg van de bioscoop, het was een uur of 12, reden we langs de boekenwinkel. Wat ik zag was een vrijwel lege winkel en een grote stapel dikke boeken wat niets anders kon zijn dan honderden nieuwe Harry Potters...honderden avonturen, antwoorden en ontknopingen waar miljoenen mensen al jaren op wachten. Maar wat me het meest opviel was dat het verre van druk was en ik dus moeiteloos de winkel in zou kunnen om het boek te kopen in een kwestie van een minuut. "Stop the car!!!" Harpa begreep het, zij en Jonas lezen de boeken immers zelf ook. Even later zat ik weer in de auto met een ongelooflijk grote glimlach op m´n gezicht en de nieuwste Harry Potter in mijn handen. Thuis heb ik snel mijn tanden gepoetst en tot half 2 genoten van waar ik meer dan twee jaar op heb moeten wachten. Hoe ik nu zo´n lange blog kan schrijven terwijl Harry Potter op 20 cm van mijn hand ligt snap ik zelf ook niet. Het ligt niet aan het boek in ieder geval, want ik weet nu al dat ik hem waarschijnlijk voor ik mijn volgende blog post uit heb gelezen. Eindelijk! De verlossing!

  • 21 Juli 2007 - 11:40

    Margret:

    Hé die Chris,

    Vannacht las ik je sms al, maar ik heb maar niet meer teruggeschreven, omdat je misschien wel al sliep! Super dat je het boek al hebt. Ik ben heel erg benieuwd naar het boek, maar ik moet nog een aantal maanden wachten voordat de Nederlandse versie uitkomt. Komende zaterdag ga ik naar de nieuwe Harry Potterfilm, dus daarna schrijf ik je nog wel een mailtje over wat ik er van vond.
    Nou, ik wens je heel veel leesplezier en tot snel.

    Groetjes Margret

  • 21 Juli 2007 - 15:37

    Annie:

    Hoi Chris
    Gefeliciteerd. Geweldig dat je hem daar hebt kunnen bemachtigen, veel lees plezier!
    Groetjes en veel liefs,
    mama

  • 21 Juli 2007 - 17:32

    Nienke:

    Nu snap ik je enorme blijheid met het boek, je had verwacht hem pas volgende week te hebben...
    Ik kan ook niet wachten om hem te halen, maar eerst nog tentamens...

    Vanavond ga ook ik eindelijk naar de 5e film, ben benieuwd of ik net zo enthousiast ben!!

    Veel leesplezier ;-)

    x Nien

  • 22 Juli 2007 - 17:56

    Nine:

    haha ik was al te snel met mijn reactie, je hebt het boek dus al wel! Jaloers!
    nou veel leesplezier!

    groetjes,
    Nine.

  • 22 Juli 2007 - 18:23

    Tessa:

    Heb je nog interesse in een paar kittens? er zijn bij ons kittens geboren (4) en nu moeten er 2 worden vermoord omdat ze anders 8 katten hebben in totaal. Nou heb ik er 1 geadopteerd maar aangezien het wat moeilijk is om hem mee te nemen naar NL is zijn leven wat onzeker. dussss.... als ze daar nog 1 of 2 jonge poesjes willen.. O:)

    Groetjes Tessa

  • 29 Juli 2007 - 21:42

    Amse:

    pfieuw, en ik maar wachten tot november....grmbl!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Mijn adres in IJsland: (Hjörtur Haraldsson t.a.v )Chris Luinge Viðigerði 601 Akureyri Iceland en speciaal voor m´n vader: N 65°32.663´ W018°08.112´

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 110669

Voorgaande reizen:

24 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: