Winter Wonderland - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu Winter Wonderland - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu

Winter Wonderland

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

02 November 2007 | IJsland, Akureyri

Drie dagen lag de fjord verstopt onder een witte deken. Ik keek heel erg naar de sneeuw uit, maar in een gebied met amper bomen en nog minder gebouwen is dit misschien wel teveel wit. Het was meer sneeuw dan ik de laatste jaren in Nederland had gezien, maar ik miste de Nederlandse gezelligheid die ik automatisch met sneeuw verbind. In eerste instantie had ik nog plannen om hardcore te gaan sleeen, ik woon tenslotte op een berg, maar om de een of andere manier is dat er niet van gekomen. Wintermoeheid...wie weet?
En nu? Nu smelt alle sneeuw; nu is de fjord één grote grijze glibberboel. Als je gewone schoenen draagt kom je thuis met kletspoten en dan heb ik het nog niet eens over de gladheid. IJsland is één van de landen met relatief de meeste ongelukken/ongelukjes en 75% daarvan komt door gladte. Een fijne gedachte als ik ´s morgens met een halfwakkere kop over het spekgladde terrein loop;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Mijn adres in IJsland: (Hjörtur Haraldsson t.a.v )Chris Luinge Viðigerði 601 Akureyri Iceland en speciaal voor m´n vader: N 65°32.663´ W018°08.112´

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 110838

Voorgaande reizen:

24 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: