Bevroren - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu Bevroren - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu

Bevroren

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

21 November 2007 | IJsland, Akureyri

Aangezien het een prachtige dag was om te wandelen was Hjörtur zo aardig om me vrij te geven. Het was op zich een beetje laat toen hij dit opperde, maar vanzelfsprekend maakte ik geen bezwaar. Ik pakte mezelf dik in, want ondanks de zomersblauwe hemel vroor het 5 graden, en begon aan de tocht naar de bergen. Het was nog maar te zien wat ik in die twee uur kon doen, maar het wandelen was sowieso wel weer even lekker. Bergopwaards van graspol naar graspol springend duurde het al een uur om de voet van de bergen te bereiken, maar ik daar aangekomen zag ik dat het wel eens een interessante klim kon worden: al van enige afstand was het duidelijk dat er weinig beweging in de watervallen zat en deze wel eens bevroren konden zijn. Hjörtur had me verteld dat dat niet gebeurde, maar zo komt hij ook niet in de bergen. De klim die ik normaal nam was gezien de tijd onmogelijk, dus besloot ik maar tegen de watervallen op te klimmen en te zien hoever ik kon komen. Aangezien dit deel een stuk stijler was, zou het waarschijnlijk de nodige moeite kosten, maar het was het proberen waard. De eerste waterval bereikte ik vrij makkelijk en deze was inderdaad grotendeels bevroren. De meest interessante watervallen zaten echter bovenaan en dus moest ik nog een heel stuk klimmen. Gelukkig viel het allemaal erg mee en kon ik de nodige foto´s maken. Ik begin eindelijk een beetje de handmatige bediening van m´n camera onder de knie te krijgen en zo nu en dan krijg ik zelfs kiekjes die absoluut beter zijn dan die van de automatische functie. Toen ik de bovenste ´grote´ waterval had bereikt was het alweer kwart voor drie en dus de hoogste tijd om rechtsomkeerd te maken. Ik had graag meer tijd gehad, maar ik de tocht was zeker de moeite waard.

Ohja, gisteren heb ik voor de tweede keer het Noorderlicht gezien. Wederom errug gaaf! Op het moment dat het op z´n sterkst was liep ik nogal met m´n camera te kloten en de foto´s met de meeste potentie zijn dan ook mislukt. Er zijn wel een paar foto´s mogelijk gelukt, maar die moet ik eerst thuis digitaal bewerken, omdat het licht daar amper zichtbaar is. Ik heb echter de hoop dat ik zeer binnenkort meer Noorderlicht te zien en dan zal ik fatsoenlijke foto´s proberen te maken.

http://www.facebook.com/album.php?aid=12624&l=92e8f&id=527456138

  • 22 November 2007 - 12:18

    Annie:

    Wat prachtige foto's, Chris. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de vervolgfoto's van het noorderlicht.
    Wij zijn zaterdag met Henk en Elly naar het muZIEum in Nijmegen geweest. Je maakt een wandeling door de duisternis. Er valt niets te zien, maar wel te voelen, te ruiken, te horen en te proeven. Je waant je in de wereld van de blinde. Geweldig interessant. Wanneer we elkaar spreken vertellen we er nog wel meer over.
    Liefs mama

  • 22 November 2007 - 18:00

    Amse:

    de foto's van het ijswater zijn mooier als je dichterbij gaat, zitten enkele zeer mooie foto's tussen.

  • 22 November 2007 - 20:06

    Mignon:

    Een berichtje van iemand die je niet kent op je site, hopelijk vind je dat niet erg. Ik ben nu voor ongeveer 3 maanden in Ijsland, Reykjavik, voor een coschap. Ik zou graag in de weekenden wat gaan reizen en zag dat jij in Akureyri zit. Is dit een leuke plek om naartoe te reizen en kan je makkelijk naar andere bezienswaardigheden vanaf Akureyri? Hopelijk kan je me wat tips geven als je dat niet vervelend vind!
    Groetjes, Mignon
    (mignoninijsland.waarbenjij.nu Mijn email: m-or@live.nl)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Mijn adres in IJsland: (Hjörtur Haraldsson t.a.v )Chris Luinge Viðigerði 601 Akureyri Iceland en speciaal voor m´n vader: N 65°32.663´ W018°08.112´

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 110832

Voorgaande reizen:

24 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: