Kerst - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu

Kerst

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

24 November 2007 | IJsland, Akureyri

In Nederland is Sinterklaas vorige week binnen komen varen, maar hier zijn we al druk bezig met kerst. ´Kerst´ begint hier ook wat eerder, namelijk op 15 december. Dan komt de eerste ´Yule Lad´ uit de bergen om de orde te verstoren en cadeau´s te brengen. Het is echter inmiddels wel al weer een maand geleden dat de eerste kerstmannen op de colaflessen verschenen en sinds twee week zijn de melkpakken er ook mee versierd. Ik ben een tijdje niet in de supermarkt geweest, maar ik verwacht dat die vol staat met kerstproducten. Ook de eerste kerstliedjes zijn al op de radio gedraaid en een reclame met ´Mary´s Boy Child Jesus Christ´ komt minstens één keer per uur voorbij. Al duurt het nog een maand: in IJsland wordt het langzaam maar zeker kerst.

• 25 November 2007 - 10:55

Rutger En Frances:

He gozert!!

Als ik het goed begrijp krijg jij dus al vanaf de 15de cadeautjes.... lucky bastard!!
    Nog een paar weekjes en dan zit je weer in nl. Kijk je daar al naar uit?

Groeten vanuit Moskou!!!

p.s tot in de barrage!

• 26 November 2007 - 11:21

Michiel:

Wahaha Rutger de Groot naar Barrage?

• 26 November 2007 - 16:22

Patrick:

hehe, good old Barrage!

• 26 November 2007 - 21:42

Chris:

Dan moeten we dit keer wel wat eerder zijn dan vorig jaar jongens, anders belanden we weer net op tijd in de Zenith.