t Het nog nooit, nog nooit zo donker west - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu t Het nog nooit, nog nooit zo donker west - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Chris Luinge - WaarBenJij.nu

t Het nog nooit, nog nooit zo donker west

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

04 December 2007 | IJsland, Akureyri

Toen ik hier zes maanden geleden aankwam maakte ik direct kennis met de witte nachten van IJsland. Twee tot drie maanden heb ik het duister niet gezien. Nu, aan het einde van mijn reis, kan ik me het amper nog voorstellen. Als ik ´s ochtends rond 9 uur uit de stal kom is het immers nog pikzwart en pas na tienen kan je echt spreken over daglicht. Gisteren zag ik een prachtige zonsondergang: rode, roze en gele stralen schenen van onder op de wolken die boven de egaal witte bergen hingen. Het was geweldig om tussen de twee massieve, witte pakketen de kleurrijke zonnestralen te zien die het detail in de wolken tekenden. Alleen blijft het vreemd om dit om half drie ´s middags te zien. Inderdaad: op dit moment is het ongeveer 4 of 5 uur licht en het is nog niet eens de kortste dag. Het zal raar zijn wanneer ik weer terug in Nederland kom...

  • 05 December 2007 - 20:51

    Karel:

    En het wordt wel weer licht. Je beleeft nu waarschijnlijk wel de meest sombere periode van IJsland. Er zal weinig mogelijkheid zijn voor ontspanning als het meest donker is. Helemaal in het gebied waar jij zit zijn de mogelijkheden beperkt. Maar over een aantal dagen ga je naar Reykjavik, hier kun je alvast een beetje proeven van het uitgaansleven, de schok bij terugkomst in Nederland zal dan waarschijnlijk niet zo groot meer zijn. Geniet daar nog maar even, Groningen wacht wel op jouw.

    Gr.

    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chris

Mijn adres in IJsland: (Hjörtur Haraldsson t.a.v )Chris Luinge Viðigerði 601 Akureyri Iceland en speciaal voor m´n vader: N 65°32.663´ W018°08.112´

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 110835

Voorgaande reizen:

24 Mei 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: